پیش‌نمایش
بخوانید
Okamiden | ظهور بچه گرگ مقدس
0

Okamiden | ظهور بچه گرگ مقدس

نوشته .:Amin:.۲۴ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۶


ناشر | Capcom سازنده | Capcom پلتفرم | NDS سبک | اکشن ماجراجویی فانتزی انتشار | 15 مارس 2011

Story | Gods Sent Him For Us

داستان Okamiden دقیقا سه ماه پس از وقایع نسخه ی اول(Okami) رخ می دهد، Amaterasu موفق شد که بالاخره به پلیدی ها و تاریکی های سرزمین Nippon پایانی دهد؛ دیگر نیازی به او نبود و او دوباره به دیار خود بازگشت. اما این صلح و خوشی چندان پایدار نماندند، نیروهای تاریکی و شیطان صفت دوباره بازگشتند؛ Sakuya با دیدن این اوضاع نا به سامان دوباره تصمیم به ظهور Amaterasu می گیرد. ساکویا شرایط ظهور دوباره ی او را فراهم می کند، اما در عین ناباوری یک بچه گرگ مقدس دیگری به نام Chibiterasu پدیدار می شود؛ اصل و نسب او دقیقا مشخص نیست اما اکثرا اظهار کردند که او ممکن است پسر Amaterasu باشد. در هر حال دوباره چشم و امید مردم ژاپن و Nippon به قدم های کوچک اما مقدس او دوخته می شود، که شاید بتواند با از بین بردن دوباره ی تاریکی؛ صلح و صفای تازه ای به مردمان دهکده ببخشد.
در اواسط راه، Chibiterasu با یک پسر بچه ای به نام Kuni آشنا می شود که مقصود خود را از بین بردن تاریکی و شیاطینی که دهکده ی پدری او را ربوده اند می داند، بعد از آشنایی با یکدیگر آن ها تصمیم می گیرند که مابقی راه را دو نفری طی کنند؛ چون آن ها از شرایط و دشمنان سرسخت و شیطانی صفتی که بر سر راهشان قرار گرفته اند کاملا آگاه هستند.

Game Play | Push,Run & Draw…

بنابر شرایط خاصی که بازی دارد مانند وجود و همراهی دو شخصیت با یکدیگر، گیم پلی بازی نسبت به شماره ی قبلی که برای Wii و PS2 دارای تفاوت های اساسی می باشد؛ صد البته عرضه بازی بر روی کنسول دستی Nintendo Ds خود نیاز به شرایط و گیم پلی خاصی دارد. از تریلر ها و تصاویری که از بازی منتشر شده، بازیکننده توسط D-Pad و دکمه ها؛ شخصیت Chibiterasu را کنترل خواهد کرد و استایلوس(Stylus) هم وظیفه ی ضربات کاراکتر Kuni که همواره بر دوش بچه گرگ قرار گرفته است بر عهده دارد.
همواره نکاتی که کنسول دستی Nintendo Ds را از رقیب دیرینه و قدرتمند خود یعنی PSP متمایز می کند، گیم پلی روان و جذاب بازی های آن است؛ به همین دلیل باید منتظر یک گیم پلی زیبا در Okamiden باشیم. Kuni می تواند با “قلم آسمانی” درختان بی برگ و مرده را جانی تازه ببخشد و تنها برای انجام این کار نیاز به کشیدن یک دایره توسط Stylus بر دور درخت می باشد، همچنین می توانید توسط این ویژگی پل های خراب را دوباره ترمیم کنید و همچنین در هنگام مبارزات، ضربات آخر را با کشیدن یک خط بر روی تن دشمنان انجام دهید؛ بطور کلی چیزی که قبلا در نسخه ی DS عنوان Ninja Gaiden دیدیم که البته مورد استقبال بیش از حدی توسط منتقدان قرار گرفت.

آنچه که از تریلر ها و تصاویر داخل بازی(InGame) مشاهده شده است، نشان از یک گیم پلی بسیار روان و لذت بخش دارد که ساعت ها می تواند بازیکننده را مجذوب خود نگه دارد؛ مطمئنن سازندگان بازی که عناوین موفقی مانند Ace Attorney را در پرونده دارند، نقشه های خوبی را برای بخش گیم پلی بازی کشیده اند که ما هم با توجه به ویژگی های مفیدی که از کنسول DS داریم این انتظار را باید داشته باشیم که این استدیو عنوانی در شان نسخه ی قبلی برای دوستداران اساطیر ژاپنی و همچنین طرفداران Okami تهیه کنند.
در یکی از تریلرهای Ingame بازی، شاهد نبردی سخت بین Chibiterasu و یک غورباقه ی بسیار بزرگ بودیم که ظاهرا یکی از غول های آخر بازی محسوب می شود بودیم؛ متاسفانه چندان ضربات و حرکات خاصی را از بچه گرگ مقدس ندیدیم و تنها تصویری که به دل نشست، ضربه ی نهایی بود که توسط Stylus به غورباقه زده شد؛ امیدواریم که در نسخه نهایی تمامی مشکلات مبنی بر ضربات و حرکات کاراکتر ها رفع شود.

Geraphic | Japanesse Painting In Your DS !

شرقی ها همیشه در هنر حرف اول را می زنند، اگر تا حالا موفق نشده اید به درستی؛ هنر و صد البته نقاشی ژاپنی را مشاهده کنید چندان ناراحت نشوید. در Okamiden شما بیشتر با یک دفتر نقاشی اساطیری رو به رو هستید تا یک بازی، گرافیک Cell-Shade بازی کاملا مناسب یک عنوان DS می باشد؛ Chibiterasu هر جا که پا می گذارد، طبیعت و گل را به زمین هدیه می دهد؛ اصلا کار او همین است، جان بخشیدن به دنیایی که اکنون در ظلمات تاریکی به خوابی عمیق فرو رفته است.

استفاده ی به جا از رنگ های شاد به استاندارد ترین حالات به کار رفته است، کیفیت بافت ها به در حد یک کنسول دستی و آن هم DS عالی است؛ با توجه به Cell-Shade بودن بازی این مسئله به هیچ وجه آزار دهنده نخواهد بود؛ اکثریت کسانی که DS را تهیه کرده اند بیشتر تمایل به بازی های عامه پسند تر و عناوینی با گیم پلی جذاب تر دارند و به هیچ وجه آن را به خاطر بازی های با گرافیک طبیعی تر این کنسول را تهیه نکرده اند؛ پس مطئنن با دیدن گرافیک و جلوه های تصویری بازی، تنها چیزی که پس از اتمام Okamiden به یاد خواهند گذاشت؛ دقایقی شیرین و جذاب می باشد که دوباره همین حس ها باعث تکرار کردن مراحل Okamiden می شود. در نهایت باید اعلام کنم که بخش گرافیکی از همین حالا می توان یکی از نقات قوت بازی دانست که با زاویه دوربین جالب بازی، این حس خوشایند را دو چندان خواهد کرد، مطمئنن یک دفتر نقاشی که به نظر می رسد یک استاد نقاشی بر روی برگ برگ آن، آثار خود را ترسیم کرده است منتظر شما خواهد بود.

Sound & Music | You should better listen them

یکی دیگر از نکات بسیار مثبت و قابل توجه Okamiden موسیقی و صداگذاری فوق العاده ی آن است، این دسته بندی ها و موسیقی متون آنقدر عالی کار شده اند که مطمئنا از همین حالا مشخص است که Okamiden اگر در کسب نمرات خوب موفق شود، بخش موسیقی باید بالاترین بخش را ازان خود کند؛ مانند اکثر بازی های کنسول دستی DS، دیالوگ ها بصورت زیر نویس نمایان می شوند و تنها شنونده ی کلمات نامفهوم و البته شیرین از سوی کاراکتر ها خواهیم بود.
البته این نوع دیالوگ نویسی، بیشترین قدمت را در میان بازی های شرقی دارد و همانطور که فضای بازی های DS محدود است؛ نباید زیاد بر روی دیالوگ ها مانور دارد نمایش دادن آن ها بصورت زیرنویس و ایجاد صداهای نامفهوم از سوی کاراکتر های بازی از نظر اکثر منتقدان و بازیکننده های حرفه ای جالب تر است.

تمامی ترک ها و موسیقی ها از اساطیر ژاپنی به Okamiden آمده اند، همگی دارای پس زمینه ای بومی و قهرمانانه اند که به هیچ وجه از تکرار آن ها ناراحت و خسته نخواهید شد.
همچنین Collecter Edition نیز برای این بازی چندی قبل معرفی و تایید شد که در آن یک دیسک از موسیقی های کامل و با کیفیت بازی وجود دارد، همچنین وجود یک HeadSet مخصوص برای کنسول DS با طرح Okamiden در این پک تایید شده است که تمامی شرایط را برای لذت بخشیدن به جان و روحتان با شنیدن آواز های اساطیری را محیا کرده است.

Characters | They are all Official

چندی قبل Capcom دست به معرفی کاراکتر های اصلی موجود در Okamiden زد، که سعی می کنیم هر کدام از آن ها را هر چند کوتاه معرفی کنیم:
Ryo | یکی از دشمن های موجود در بازی، او یک دیو بد ذات است؛ همواره سعی در دزدیدن و جمع کردن ارواح آدمی است. با توجه به گفته های خودش، او هیچوقت از مکیدن روح آدمیان سر نمی شود.

Shiranui | پدربزرگ Chibiterasu و همچنین این گرگ می توانست با چرخش ظاهر به “خدای خورشید” به بسیاری از مشکلات رسیدگی کند؛ او قبلا در Okami حضور داشته است.

Isshaku | او پدربزرگ Issun می باشد، نوه ی او نقشی موثر در آزادسازی Nippon در نسخه ی اول داشت؛ همچنین او صد سال پیش یکی از بانیان اصلی اخراج Orochi از Nippon میباشد.

Shakuya | او نگهبان دهکده ی Kamiki می باشد و همچنین در طول بازی نصیحت های زیادی مبنی بر تلاش بیشتر برای مقابله با دشمنان شیطانی به Chibiterasu می کند.

Result | Somthing like a paintbook

عنوان Okamiden زمانی برای کنسول DS منتشر خواهد شد که زمان زیادی از عرضه ی کنسول 3DS باقی نمانده است، خیلی ها معتقد بودند که بهتر بود Capcom این نسخه را برای کنسول 3 بعدی Nintendo نگه می داشت اما سریعا Capcom در اعلامیه ای تایید کرد که دنباله های Okamiden به طور حتم بر روی کنسول 3Ds عرضه خواهند شد؛ باید تا روز 15 مارس صبر کرد که ببینیم آخرین تیر نهایی Capcom برای کنسول NDS چگونه زده خواهد شد.



نظرت چیه؟
باریکلا!
0%
خوب بود!
0%
بد نیست!
0%
که چی؟
0%
اشتباه!
0%
درباره نویسنده
.:Amin:.

شما باید ورود نظر بگذارید