پیش‌نمایش
بخوانید
The Order: 1886 | انقلابی تاریک
0

The Order: 1886 | انقلابی تاریک

نوشته محمد کریمی۱۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۵

انقلاب صنعتی را می توان به پدیده‌ی کسوف تشبیه کرد، خورشید پنهان می شود و دوباره متولد می گردد. با این تفاوت که خورشید جدید به جای روشنایی، تاریکی را از خود منعکس می‌کرد. در پی این انقلاب، تکنولوژی در مسیر پیشرفت پا گذاشت اما برخلاف ساده تر کردن زندگی، انتخاب ها آسان تر شد؛ آنتخاب‌هایی بی مهابا که توسط اشراف صورت می‌گرفت، آنانی که تنها به اهداف خود فکر می‌کردند. شاید جنگ بشریت را نابود می کند اما فاصله گرفتن از اخلاق انسانیت را از بین می برد.

در E3 امسال عنوان جدیدی از استدیوی Ready At Dawn با نام The Order 1886 معرفی گردید. با وجود این که تنها شاهد تریلری سینمایی از بازی بودیم، اما از همان ابتدا، بازی موفق شد تا علاقه‌مندان و طرفداران بسیاری را به خود جذب کند، به گونه‌ای که بسیاری از آن به عنوان موردانتظار ترین بازی معرفی شده برای کنسول نسل بعد سونی می‌دانستند. در این مقاله سعی داریم تا نگاهی به این عنوان داشته باشیم، پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

Ready At Dawn در سال 2003 و توسط کارمندان قدیمی استدیوهای ناتی‌داگ [ سازنده‌ی The Last of Us ] و بلیزارد [ سازنده‌ی Warcraft ] تاسیس گردید. اولین همکاری این استدیو با سونی مربوط به سال 2006 می شود. آنان در این سال، بازی Daxter را به طور انحصاری برای PSP عرضه کردند که علاوه بر کسب امتیازات بالا موفق به فروش قابل توجهی نیز شد. God of War: Chains of Olympus که به طور انحصاری برای PSP عرضه شد، دیگر دستپخت RAD بود. این بازی که پیش درآمدی بر نسخه‌ی اول سری God of War است در سال 2008 منتشر شد. موفقیت های این عنوان، بسیار بیشتر از Daxter بود و توانست جوایز متعددی نیز کسب کند. نکته ی قابل توجه، گرافیک GoW: Chains of Olympus است که شگفتی همگان را برانگیخت. البته، SCE Santa Monica [ خالقان God of War ] نیز در پروژه‌ی ساخت نظارت داشتند اما، بدون شک بازی موفقیت‌های خود را مدیون نبوغ تیم RAD است. سومین همکاری این استدیو با سونی به سال 2010 باز می‌گردد. آنان این بار نیز کنسول PSP و عنوانی از سری God of War را هدف قرار دادند. این بازی که God of War: Ghost of Sparta نام داشت، باز هم روایت کننده‌ی داستان کریتوس، شخصیت اصلی سری GoW، بود. شایان ذکر است، آنان God of War: Origins Collection برای PS3 و نسخه ی Wii عنوان Ōkami را نیز ساخته‌اند. حال، چند سال از عرضه‌ی آخرین عنوان این استدیو می گذرد و RAD قصد دارد تا با انتشار The Order 1886، مرزهای موفقیت خود را گسترش دهد، عنوانی که براساس گفته ی خودشان، بلندپروازانه‌ترین پروژه‌ای است که تاکنون در دست ساخت داشته‌اند.

بشریت در قرن‌های هفتم و هشتم دچار تغییرات بزرگی شد. انسان‌ها به دو گروه متفاوت تجزیه شدند. گروه اول مردمی بودند که در طی اتفاقاتی عجیب، ژنتیکشان تغییر کرده و به ” نیمه‌ نژادها ” معروف گشتند. گروه دیگر را نیز مردم عادی تشکیل می‌دادند. پس از این دگرگونی در جهان، نیمه‌ نژادها [ موجوداتی عیب ] شروع به جنگ با بشریت [ گروه دوم ] کردند که قرن‌ها به طول انجامید. در مابین این جنگ خونین، فردی به اسم آرتور محفلی [ Order ] که اعضای آن را افرادی با نام شوالیه های میزگرد [ Knights of the Round Table ] تشکیل می دادند، جمع آوری کرد تا به کمک مردم بیایند. این گروه با ” نیمه نژاد ها ” مبارزه می‌کردند. محفل در فرهنگ عامیانه به گروه‌هایی مخفی گویند که دارای عقاید شبه مذهبی و نظامی است. پس از مدتی، محفل موفق به کشف ماده‌ای به اسم Black Water [ آب سیاه ] شد که می توانست زندگی طولانی تری را برای انسان به ارمغان آورده و جراحات ناشی از جنگ را سریع تر مداوا کند. این ویژگی باعث می‌شد تا آنان عمر بیشتری کرده و زمان طولانی تری را به جنگ با نیمه نژادها بپردازند. اما آب سیاه با تمام نکات مثبتش، مشکلی بزرگ را برای شوالیه‌ها به ارمغان می‌آورد. همان‌طور که گفته‌ شد، اعضای محفل قسم خورده بودند تا مردم را نجات دهند اما وجود آب سیاه، موجب شده بود تا در مرگ و میرشان فاصله افتاده و نابودی بشریت را تماشا کنند. جنگ ادامه داشت، تا این که در اواخر قرن 19 به اوج خود رسید. در این زمان، نیمه‌نژاد ها درصدد پیروزی جنگ بودند اما حضور انقلابی صنعتی در شهر لندن، همه‌چیز را تغییر داد. البته، بر خلاف انقلاب صنعتی انگلیس، دلیل اصلی این انقلاب و تغییر شگرف، نبرد در برابر دشمنان و تمایلات انسانی برای پیروزی در این جنگ طولانی بود. در طی این انقلاب، انسان ها موفق به توسعه ی فناوری های خود شدند و سلاح‌های جدیدی نیز اختراع گردید. شاید انقلاب باعث تغییر جنگ شد اما مشکلات دیگری را گریبانگیر محفل کرد. مردم بر این باور بودند که شوالیه‌ها در دفاع از فقرا شکست خورده و در حال خدمت به اشراف هستند. در نتیجه جنگ طبقاتی به وجود آمد. داستان بازی چهل سال پس از این انقلاب صنعتی، اواخر قرن 19، و در شهر لندن اتفاق می‌افتد، زمانی که نیمه نژادها به دنبال پیدا کردن راه جدیدی برای زنده ماندن بوده و شوالیه ها نیز که افراد بسیار زیادی را از دست داده اند، تحت فرمان صدراعظم می‌باشند. شما در بازی نقش فردی با نام Galahad، که یکی از اعضای بزرگ محفل است، را ایفا خواهید کرد. وی اکنون باید علاوه بر جنگیدن با نیمه نژاد ها، به مبارزه با شورشیان نیز بپردازد. براساس گفته ی سازندگان ، بازی تلفیقی عجیب از تاریخ، وقایع فانتزی، اسطوره شناسی و داستان های علمی تخیلی است. نکته ی قابل توجه این است که Kirk Ellis نیز در نوشتن داستان بازی نقش دارد. برای اطلاعات بیشتر، بهتر است بدانید، وی، نویسنده ی سریال John Adams از شبکه ی HBO نیز بوده است. John Adams در سال 2008 بخش گردید و موفق به دریافت جوایز گوناگون شد.
RAD تمرکز زیادی را روی بخش داستانی بازی گذاشته است و شاهد تجربه ای فیلم مانند در بازی خواهیم بود. Ru Weerasuriya، از بنیان گذاران RAD، در این رابطه گفته است : ” بازی بسیار بر داستان تکیه دارد … این چیزی است که ما به عنوان یک تجربه ای سینمایی از آن یاد می کنیم. بازی شاید یک عنوان سوم شخص باشد اما شاهد چیزی خواهیم بود که در فیلم های پرهزینه دیده ایم. ” از نکات قابل توجه داستان بازی، استفاده از وقایع و افسانه‌های گوناگونی مانند : شاه آرتور و انقلاب انگلستان در بازی است. البته، سازندگان در ابتدا اورشلیم و جنگ های صلیبی را به عنوان وقایع بازی هدف قرار داده بودند اما بعد ها به انقلاب انگلستان و داستان های شاه آرتور تغییر کرد. بنابراین باید شاهد حضور شخصیت‌هایی تاریخی که در دنیای واقعی حضور داشته اند؛ بود. علاوه بر این، به مکان های تاریخی نیز پای خواهید گذاشت. به عبارتی ساده تر، شما در اتفاق افتادن حوادث تاریخی نیز نقش دارید.

همان گونه که گفته شد، بازی در لندن اتفاق می‌افتد، زمانی که فناوری های پیشرفته ظهور کرده اند. به عنوان نمونه، چراغ های الکتریکی جایگزین چراغ های گازی که در طول تاریخ استفاده می شد؛ شده اند. RAD می خواهد محیطی را ارائه دهد که علاوه بر راضی کردن مخاطب، پیچیدگی هایی نسبت به محیط واقعی نیز داشته باشد. سیستم مترو نیز در بازی حضور خواهد داشت اما پیشرفته تر از دنیای واقعی می باشد. قسمت هایی از مترو روی زمین و بخشی از راه آن نیز در میان ساختمان های شهر است. حتی، برج های هوایی که پرواز می کنند نیز در بازی وجود دارند. اگر در نمایی بالا به لندن نگاه کنید، شاهد مکان هایی آشنایی مانند : Big Ban و برج ساعت خواهید بود اما با دقت بیشتر، برج های مراقبتی را می بینید که لحظه ی به لحظه ی شهر را اسکن می کنند. در طول شبانه‌روز نیز، ماموران در حال گشت زنی هستند. Ru Weerasuriya در این رابطه گفته است : ” وجود تمامی این ویژگی ها و مکان ها، باعث می شوند تا مردم به یاد بیاورند که جهان آن گونه که به نظر می رسد؛ نیست. ما می خواهیم تا علاوه بر ایجاد حسی واقع گرایی در بازیکن، اتمسفری کثیف و قابل لمس را نیز ایجاد کنیم. ” .

پایه ی اصلی گیم پلی بازی، همانند دیگر عناوین سوم شخص خواهد بود اما دارای سبکی پویا و سینمایی است. شخصیت اصلی بازی می تواند، دشمنی را از طریق پنجره به بیرون پرتاب کند، از سنگری به سنگر دیگر برود یا از پشت سنگر به شورشیان تیراندازی کند. مبارزات بازی نیز هیجان انگیز طراحی شده و به خوبی بازیباز را در خود درگیر می کنند. همچنین، در طول بازی، شاهد صحنه های سینمایی گوناگونی خواهید بود. به عنوان نمونه، در یکی از قسمت ها، شخصیت اصلی بازی، به همراه همراهش، مردی زخمی را درون ساختمان می برد. در همین هنگام، دوربین بازی، نزدیک می آید و بازیکن علاوه بر جنگیدن با شورشیان، باید به فرد زخمی نیز کمک کند. این صحنه، یکی از قسمت لحظات سینمایی بازی خواهد بود. علاوه براین، QTE های منحصر به فردی در بازی گنجانده شده است و گالهد با توجه به تجربه ای که دارد، در حملات نزدیک می تواند از آنان استفاده کند. همان طور که ذکر گردید، در بازی شاهد ماده ای با عنوان ” آب سیاه ” خواهیم بود. این ماده در طول گیم پلی بازی نیز استفاده خواهد شد و برای سلامتی شوالیه‌ها استفاده می شود. حضور سلاح‌هایی غیر عادی و شگفت انگیز از دیگر ویژگی‌هایی بازی می باشد. البته، این جمله، بدین معنا نخواهد بود که شاهد سلاح های افسانه ای باشیم، بلکه، مقصود سلاح های خلاقانه ای است که حضورشان در آن دوره ی زمانی قابل باورتر گردد. با وجود حضور سلاح‌های خلاقانه، قابلیت حمل سلاح‌های زیادی را ندارید. در واقع، بازیکن تنها می تواند یک سلاح اصلی، هفت تیر و وسایلی اضافی مانند : ” نارنجک ” را با خود حمل کند. RAD با این ویژگی، می خواهد تا بازی هماهنگ با دنیای واقعی گردد. به عبارتی ساده تر، شما باید در انتخاب سلاح بیشترین دقت را داشته و براساس نیازهایتان از آنان استفاده کنید. البته، امکان حضور برخی عناصر نقش آفرینی نیز در بازی وجود دارد. براساس گفته ی سازندگان، آنان به فکر گنجاندن قابلیت ارتقا سلاح در بازی هستند. Ru Weerasuriya در این رابطه گفته است : ” The Order 1886 یک عنوان اکشن سوم شخص است پس ما نمی خواهیم عناصر نقش آفرینی زیادی را در بازی بگنجانیم. اما در حال بحث با گروه هستیم تا قابلیت ارتقا سلاح های منحصر به فرد را در طول بازی داشته باشید. ” بدون شک، وجود این ویژگی، جذابیت بسیاری را به بازی خواهد بخشید. دوربین بازی نیز، تقریبا مانند Resident Evil 4 و Gears of War، تریکیبی از دوربین پشت شانه و سوم شخص می باشد. در ادامه به معرفی برخی سلاح های بازی می پردازیم.

________________________________________________________________________________________________________________________________

The Combo Gun

یکی از سلاح‌های بازی The Combo Gun است که از دو حالت گوناگون بهره می برد. یکی از حالت‌ها، استفاده از تفنگ به عنوان سلاحی دوربرد است. به عبارتی دیگر، می توانید به دشمنان از فواصل دور تیراندازی کنید. در حالتی دیگر نیز، حالتی انفجاری خواهد داشت و با استفاده از این گونه تیرها به دشمنان آسیب می رساند. همان طور که گفته شد، حالت دوم، آسیب پذیری بیشتری را به دشمنان وارد می کند اما در موقعیت های گوناگون مجبورید تا از حالتی خاص و استراتژی مفید برای پیشروی استفاده کنید. شایان ذکر است که The Combo Gun از سلاح های اصلی محفل محسوب می شود.


The Arc Gun

سلاحی با ولتاژ بالا که به واسطه ی انرژی ذخیره شده درونش به دشمنان آسیب می رساند. نحوه ی کار The Arc Gun به این گونه است که در ابتدا جریان الکتریکی وارد سلاح شده و پس از گرم شدن، آماده ی شلیک کردن می شود. براساس میزان شارژ این سلاح، قدرت و برد آن نیز متفاوت خواهد بود.

The Thermite Rifle

به جرئت، The Thermite Rifle را می توان مخرب ترین سلاحی دانست که تاکنون برای بازی معرفی گردیده است. این سلاح، برای دشمنانی که پشت کاورها پنهان شده اند، بهترین گزینه می باشد. به نظر می‌رسد، این سلاح به صورت دو مرحله ای عمل خواهد کرد. در مرحله‌ی اول، بازیکن گلوله‌ی این سلاح را که با لایه‌های اکسید آهن پوشانده شده است شلیک کرده در نتیجه، انفجاری رخ داده و لایه‌ای ابر مانند که پوشیده از ذرات آهن است؛ به وجود می‌آید. پس از این کار و با شلیکی دیگر، حرارت بالا رفته و در طی یک واکنش شیمیایی، لایه‌ی ابر مانند به توده‌ای از فلز ذوب تبدیل می‌شود.
Fragmentation Grenades

بدون شک، تاکنون در عناوین گوناگونی این گونه نارنجک ها را مشاهده کرده اید. همان طور که می دانید، این نارنجک ها با کشیدن ضامن، فعال خواهد شد. البته، نارنجک های محفل، کمی متفاوت تر است. این نارنجک ها دارای تیغه هایی هستند که به وسیله ی آن می توانند به در، دیوار یا … بچسبند. در واقع، شما می توانید آنان را به سوی دری پرتاب کرده و منفجر کنید.
The Communicator

این قطعه، همان طور که از نامش پیداست، [ Communicator به معنی ارتباط مباشد ] ارتباط بین اعضای محفل را امکان پذیر می‌سازد. به واسطه‌ی این وسیله، گالهد و یارانش می توانند با یکدگیر هماهنگ شده و جنگ را بهتر پیش ببرند.
________________________________________________________________________________________________________________________________

یکی از منابع الهام The Order 1886، عنوان 2 Uncharted است. طبق گفته ی Ru Weerasuriya، آنان سعی دارند تا مفهومی مشابه از سرگرمی که ناتی‌داگ با Uncharted 2 ارائه داده بود را عرضه کنند، مفهومی که بازیبازان با تجربه‌ی The Order 1886 شگفت زده شده و لذت کافی را ببرند. وی در این رابطه گفته است : ” بازی آنان اعتماد به نفس زیادی به ما داد. ما نمی خواهیم تا لحظه به لحظه ی بازیمان را از آن ها تقلید کنیم بلکه خواهان ارائه ی سرگرمی مشابه Uncharted 2 باشیم، سرگرمی که در فیلم های پرفروش هالیوودی و فیلم های مستقل خلاقانه حضور دارد. ”

با وجود تمرکز زیادی که RAD در بخش تک نفره‌ی بازی گذاشته است، امکان حضور بخش چنده نیز وجود دارد. البته، سازندگان تاکنون واکنش مشخصی نسبت به بخش چند نفره نشان نداده اند و تنها امیدوارند تا چنین بخشی در بازی حضور داشته باشد. Ru Weerasuriya در این رابطه گفته است : ” ما بخش چند نفره را دوست داریم و زمانی که ساخت بازی را شروع کردیم، این بخش یکی از چیزهایی بود که در ذهن داشتیم. ما می خواهیم کار درستی را با این IP انجام دهیم. ”

 
یکی از مهمترین عناصر داستان، شخصیت است که داستان به واسطه ی او جلو می رود. در The Order 1886 شاهد شخصیت های گوناگونی هستیم که هر کدام دارای خصوصیت‌های شخصی خود هستند. همان طور که ذکر گردید، شاهد برخی عناصر از دیگر افسانه ها یا وقایع در داستان بازی نیز خواهیم بود. شخصیت های بازی نیز از این قاعده مسثتنی نیستند. به دلیل همین ویژگی، شایعاتی مبنی بر حضور افرادی که در آن بازه زمانی و شهر لندن، زندگی می کردند نیز وجود دارد. به عنوان نمونه می توان Jack the Ripper [ جک قصاب، یکی از قاتل های زنجیره ای قرن 19 ] نام برد. در این جا نگاهی به شخصیت اصلی و همراهان او خواهیم داشت تا با خصوصیت های آنان آشنا شوید. شایان ذکر است که تمامی افراد محفل دارای دو نام هستند. یکی از آنان اسمی است که فرد را با آن در گروه می شناسند و دیگری نیز نام واقعی وی است. هر شوالیه ای که میمیرد، نام محفلیش را به فرد جایزگین می دهد.

________________________________________________________________________________________________________________________________

 

نام واقعی : Grayson
نام محفلی : Sir Galahad

Galahad از بزرگترین شوالیه‌های محفل محسوب می‌شود. او سربازی ثابت قدم و شجاع است و وفاداری زیادی نیز به محفل دارد اما گاهی اوقات دچار شک و تردید نسبت به آموزه هایی که شوالیه های محفل به کار می برند؛ می‌شود. یکی از دلایل شهرت وی، دلاوری بی بدیلش است که او را در زمره ی بهترین ها قرار می‌دهد. با وجود طبیعت شجاع گالهد، او دارای ویژگی های اخلاقی بسیار پیچیده است. حتی، برخی اوقات، شاهد رفتارهای خاکستری نیز از وی هستیم. وی در طول داستان، با مشکلات بسیار گوناگونی رو به رو خواهد شد و تصمیمات سختی را می گیرد. یکی از نکاتی که در طول داستان بازی مشخص خواهد شد، نحوه ی دشمنی و دوستی او با دیگران است. حتی، سازندگان اعلام کرده اند که تمرکز زیادی را روی شکل دادن شخصیت اصلی از دیدگاه مردم داشته اند. هر فرد، ارتباط یا اتفاقی، می تواند تعریفی از شخصیت گالهد باشد. علاوه بر این، وی رابطه ی خوبی نیز با اعضای خود دارد.
نام واقعی : Isabeau D’Argyll
نام محفلی : Lady Igraine

اگر داستان‌های شاه آرتور (King Arthur ) را مطالعه کرده باشید به احتمال قوی نام مادر وی، “Lady Igraine” را به خاطر می‌آورید.    Isabeau D’Argyll یکی دیگر از شخصیت های درون بازی است که با نام مستعار Lady Igraine شناخته می شود. او رابطه ی نزدیکی با گالهد دارد. رابطه ی آنان از زمانی شروع شد که گالهد به عنوان یک شوالیه به وی آموزش می داد. پس از سال ها، رابطه ی آنان به یکدیگر نزدیک‌تر شد. هر چند وفاداریشان به محفل باعث شده بود تا احساسات شخصی را نادیده گرفته و تنها به هدفشان فکر کنند. ایگرین زنی با اراده، ماهر و در عین حال، وفادار به محفل است. نکته ی قابل توجه این است که شخصیت وی، تفاوت های زیادی با گالهد دارد. Ru Weerasuriya در این رابطه گفت است : ” وجود تفاوت بین این دو، نوعی رقابت را بیشنان به وجود آورده است. ”

 

نام واقعی : Sebastian Malory
نام محفلی : Sir Percival
افرادی که داستان شاه آرتور را مطالعه کرده اند، مطمئنا توماس مالوری نویسنده‌ی داستان Le Morte d’Arthur را به یاد می‌آورند. وی که با نام مستعار Sir Percival در بازی شناخته می شود، به عنوان مشاور گالهد در جبهه ی او فعالیت می‌کند. وی دارای ریش‌هایی خاکستری بوده و از محافظین مورد اعتماد مردم انگلیس است. به دلیل وفاداری مشترکی که گالهد و سباستین نسبت به محفل دارند، شاهد دوستی نزدیکی بین آن دو خواهیم بود. همچنین، وی به عنوان برادر بزرگتر و استاد گالهد نیز محسوب می‌شود. سباستین از آن گونه شخصیت هایی است که همیشه تصمیم درست را می‌گیرد.

 

نام واقعی : Marquis de Lafayette
نام محفلی : Pending

Lafayette یکی از جدیدترین عضوهای محفل می باشد. محفل که از هوش او آگاه بود با وی تماس گرفته و او را برای پیوستن به گروهشان دعوت کرد. تخصص‌های استراتژیکی و دانش او در جبهه‌های جنگ، وی را به یک فرد مفید برای تیم گالهد تبدیل کرده است. این شاگرد عجول و بی‌پروا، حس شوخ‌طبعی عجیبی نیز دارد و گاهی اوقات با شوخی‌هایش جو بازی را به کلی تغییر می‌دهد. شایان ذکر است، نام وی برگرفته از فردی می‌باشد که در جنگ انقلاب‌های فرانسه و انگلیس حضور داشته است.

________________________________________________________________________________________________________________________________

 

همیشه، یکی از انتظاراتی که صعنت گیم نسبت به نسل جدید دارد، پیشرفت در عرصه‌های گرافیک و تکنولوژی بازی ها است. زمانی که The Order 1886 معرفی گردید، سازندگان ادعا داشتند کیفیت نهایی بازی همانند ویدیوی معرفی خواهد بود. بدون شک ارائه ی عنوانی با کیفیت تریلرهای سینمایی کار سختی می باشد اما RAD درصدد تحقق این امر است تا بازی بیشتر به عنوانی سینمایی سوق پیدا کند. موتوری که سازندگان برای ساخت بازی از آن استفاده کرده اند، Ready at Dawn Engine 4.0 نام دارد. آنان به واسطه ی این موتور و تکنولوژی های PS4 جزییات باورنکردنی، مانند : ” افکت مدل‌سازی شخصیت‌ها ” در بازی گنجانده اند. علاوه بر این، برای طبیعی تر شدن شهر لندن، RAD کارشناسی را به لندن فرستاد تا با تحقیقاتش، شهری زنده در عین حال تاریک را به تصویر بکشد. Nathan Phail-Liff، کارگردان هنری بازی، در ارتباط کنسول نسل بعد سونی گفته است : ” PS4 قوی تر از بیشتر رایانه های موجود و قوی ترین کنسول این سیاره می باشد. به وسیله ی این کنسول، ما می توانیم هر کاری را که می خواهیم عملی کنیم. ”

با وجود گرافیک خیره کننده، این فیزیک بازی است که توجه افراد بسیاری را به خود جلب کرده است. سازندگان از موتور فیزیکی جدیدی با نام ABEL، در بازی، استفاده کرده اند. به واسطه ی این موتور، RAD توانسته است تا فیزیک اشیا متفاوت را به بهترین شکل ممکن در بازی تعبیه کنند. به عنوان نمونه، هنگامی که چیزی می شکند، علاوه بر این که، تکه های آن به صورت طبیعی پخش می شود؛ شاهد واکنش های متفاوتی برحسب نوع ضربه نیز هستیم [ یکی از ویژگی‌هایی که برخی موتورهای فیزیکی از نبو آن رنج می‌برند ]. همچنین با وزیدن باد، لباس شخصیت ها به صورت کاملا طبیعی جرکت می کند. قابلیت تغییر شکل در فلزات نیز در بازی گنجانده شده است. برای مثال، اگر شما به فلزی شلیک کنید، شاهد فرورفتگی طبیعی در آن خواهید بود. علاوه بر این، اگر تکه های چوبی را در زمین دیدید، می توان انتظار این را داشت که حادثه ای در این مکان رخ داده است. بگذارید، نمونه ای بهتر را برای درک بهتر فیزیک بازی به کار ببریم. در صحنه ای، بازیکن نارنجکی به سوی جعبه ای چوبی پرتاب می کنی. با انفجار، جعبه به تیکه های کوچتری تبدیل می شود. حال، اگر دوباره نارنجکی را پرتاب کنید، تیکه های جعبه، به قطعه های کوچکتری نیز تبدیل خواهند شد. نکته ی قابل توجه این است که وجود این سیستم، تاثیر زیادی در گیم پلی بازی نیز خواهد گذاشت. RAD می خواهد تا با این سیستم، تعامل بی نظیری را بین بازیکن و محیط های بازی به ارمغان بیاورد.

با توجه به اطلاعات منتشر شده، به نظر می‌رسد که با عنوان بسیار قدرتمندی هستیم که پتانسیل‌های بسیاری دارد. نکته‌ی قابل توجه این است، RAD در گذشته اعلام کرد که امکان ساخت نسخه‌های دیگری از این عنوان نیز وجود دارد. تاریخ انتشار بازی نیز سال 2014 است. البته امکان تاخیر تا سال 2015 نیز وجود دارد.

 

با تشکر از mee present

نظرت چیه؟
باریکلا!
75%
خوب بود!
0%
بد نیست!
25%
که چی؟
0%
اشتباه!
0%
درباره نویسنده
محمد کریمی
Love the Prophet, because he loves the sinner. Love the sinner, because he is you. Without the sinner, what need is there for a redeemer ? Without sin, what grace has forgiveness ? Lady Comstock - Bioshock Infinite

شما باید ورود نظر بگذارید