PC
بخوانید
Dragon Age: Inquisition | سرنوشت یک عصر
4

Dragon Age: Inquisition | سرنوشت یک عصر

نوشته محمد کریمی۱۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۱

یک عصر در حال نابودی است. اژدهایان، بر آسمان ها سلطنت کرده و شیاطین نیز برای تسخیر مجدد جهان کمین کرده اند. آنان برای پیروزی می جنگند در صورتی که نمی دانند پیروزی حقیقی، حمایت از مردم است. جنگ، آشوب های جدیدی را به ارمغان آورده. هیچ امیدی نخواهد بود. در غیاب روشنایی، تاریکی ها رشد خواهند کرد. انسان ها عاجزانه برای بقای بیشتر دعا می کنند در صورتی که مرگ سریع، بهترین راه برای رسیدن به آزادی است. تمامی مشکلات و سلاخی ها یک هدف را دنبال می کند، قدرت … هدفی که راه را تعیین کرده و برای رسیدن به آن باید هرکاری کرد. آنان با خیانت هایشان، تابوت های اجداد ما را به نجاست کشیدند اما همچنان امید است، امیدی برای زندگی دوباره، برای شروع عصری جدید …

سومین قسمت سری Dragon Age در سال 2011 و با نام Dragon Age III معرفی شد. BioWare قصد داشت با ساخت این عنوان، به ریشه های این سری بازگشته و موفقیت های اجدادش را تکرار کند. در E3 2013 بود که بازی به Dragon Age: Inquisition تغییر نام داد. در این مقاله اولین نگاهی به عنوان Dragon Age Inquisition خواهیم داشت و به بررسی ویژگی ها و نکات مثبتی که از قسمت اول وجود دارد؛ می پردازیم. پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید .

اولین معرفی Dragon Age به صنعت بازی، در سال 2004 صورت گرفت. شرکت BioWare که با خلق فرنچایز های Baldur’s Gate و Neverwinter Nightsa خود را به شرکت صاحب نامی در عرصه ی عناوین RPG ] نقش آفرینی [ بدل کرده بود قصد داشت تا با انتشار Dragon Age مرزهای موفقیتش را گسترش دهد. بازی در E3 2004 معرفی شد اما وجود مشکلات و زمان طولانی برای ساخت، موجب شد تا طرفداران به مدت 5 سال برای چشیدن طعم دنیای Dragon Age صبر کنند. در جولای سال 2008 بود که بازی به Dragon Age: Origins تغییر نام داد و یک سال پس آن، صنعت گیم شاهد عرضه ی Dragon Age: Origins شد. بایوور بازی را با لقب ” فانتزی قهرمانانه و تاریک که در دنیایی منحصر به فرد اتفاق می افتد” توصیف کرد و اعلام نمود که بازی جانشین معنوی برای Baldur’s Gate است. استفاده از نقش آفرینی تاکتیکی، فضاسازی عمیق، دیالوگ های بی نظیر و جهانی زنده که بازیکن احساس حضور در آن را برای خود تداعی می کردند؛ باعث شد تا بازی به موفقیت های بسیاری دست پیدا کند. دوربین بازی را می توانستید با توجه به تسلطی که دارید تغییر دهید. به عنوان نمونه : می توانستید نمایی ایزومتریک به آن ببخشید یا با تغییر آن، به عنوانی اکشن – نقش آفرینی تبدیلش کنید. Dragon Age: Origins مثال بارزی بر نقش آفرینی های کلاسیکی بود که در نسل هفتم به رویاهای گیمران پیوسته بودند و افت فاحشی کرده بودند. پس از انتشار، بازی موفق شد تا علاوه بر جذب بازیبازان به سبک نقش آفرینی، از طرف بسیاری از مطبوعات و نمایشگاه نیز، بهترین بازی RPG و PC در سال 2009 لقب گرفت. بایوور با مشاهده ی موفقیت های Dragon Age: Origins تصمیم گرفت تا دنیای بازی را گسترش داده و پا در عرصه های دیگر – کمیک و انیمیشن – بگذارد. در همین راستا، شاهد انتشار کمیک های گوناگونی از بازی بودیم که به بررسی نکات دیگری در این جهان عظیم می پرداخت. با توجه به موفقیت های فراوان Dragon Age: Origins ادامه ی بازی دور از انتظار به نظر نمی رسید که بایوور در سال 2010 اعلام کرد نسخه ی دوم بازی نیز در دست ساخت است. بدون شک انتشار این خبر موجب خوشحالی فراوان طرفداران شد. البته بایوور کار خیلی سختی را در پیش داشت. با توجه به موفقیت های نسخه ی اول، انتظارات از بازی، بسیار بالا رفته بود تا این که در سال 2011 و پس از دو سال از انتشار نسخه ی اول، شاهد Dragon Age II بودیم. بازی نتوانست موفقیت های قسمت اول را تکرار کند. تعجیل و عجله در جای جای بازی مشاهده می شد. دیگر شاهد آن عمق کافی، شخصیت پردازی های بی نظیر، مبارزات تاکتیکی و پیچیدگی های جذاب نبودیم. البته Dragon Age II به طور کل عنوان خوبی بود اما نتوانست جانشین موفقی برای جد خود شود. حال دوسال از انتشار نسخه ی دوم می گذرد و قرار است تا سومین قسمت از سری Dragon Age عرضه شود، عنوانی که سعی دارد با بازگشت ریشه ها موفقیت های سری را تکرار کند. نکته ی قابل توجه، این است که بایوور از انتقادات، نسبت به Dragon Age II عبرت گرفت و در همان ابتدای ساخت نسخه ی سوم اعلام کرد که طرفداران نظرات و دیدگاه های خود را در ارتباط قسمت بعدی Dragon Age به گوش ما رسانند.

همانند نسخه های گذشته، این بار نیز اتفاقات بازی در قاره ی Thedas اتفاق می افتد . شما در بازی به عنوان رهبر گروه Inquisition خواهی بود.. فاجعه ای سرزمین Thedas را در آشفتگی فرو برده است. اژدهایان هم اکنون در آسمان ها به نابودی شهر ها و انسان ها می پردازند و سایه ی وحشتی بر تخت پادشهای رخت افکنده است. جادوگران جنگ بزرگی را با گروه Templar ها راه انداخته اند که موجب به وجود آمدن مشکلات بسیار زیادی برای نژاد های گوناگون شده است. وظیفه ی شما این است تا نظم را به دنیای بازی برگدانده و عوامل هرج و مرج را شکار کنید. همانند قسمت های قبلی، در بازی می توانید تصمیمات گوناگونی بگیرید که روند داستانی بازی را تغییر دهد. حتی می توانید یک ماموریت را به شیوه های گوناگون نیز به اتمام برسانید. بایوور در ارتباط داستان بازی گفته است : ” ما سعی داریم تا یکی اهداف اصلی سری Dragon Age را تحقق بخشم. بازی در ارتباط یک سرزمین است. یک عصر … بازی تنها محدود به یک شخصیت یا یک داستان نخواهد بود. “


 

Inquisition به افرادی گفته می شد که تصمیم به دفاع از Thedas – قاره ای که اتفاقات تمام نسخه ی های دراگون ایج افتاده بود – در برابر سحر، جادو و مرتدان داشتند. سال ها قبل از تاسیس Chantry – تشکیلاتی مذهبی در Thedas – و یک پارچگی در این قاره، هرج و مرج Thedas را فرا گرفته بود. امپراطوری از بین رفته بود و با وجود افزایش تعالیم مباحث دینی، جادوی سیاه و خدایان دروغین بیش از پیش شناخته شده و شاهد به وجود آمدن فرقه های گوناگونی بودیم. در این زمان بود که گروه Inquisition با هدف حفاظت از مردم و مبارزه با تاریکی ها تاسیس شد. پس از پیروزی، Inquisition به دو دسته ی گوناگون تقسیم شدند که یکی از آنان تمپلارها بود. در این نسخه، Inquisition دوباره تاسیس شده و سیاستی بی طرفانه را در پیش گرفته است.


در شروع بازی، جنگ میان تمپلار ها و جادوگران بیش از پیش به مردم ضربه زده است. جادوگران، خواهان استقلال هستند اما تمپلار ها مخالف اند و فکر می کنند که با این کار، مشکلاتی برایشان پدید می آید. در همین راستا، تصمیم به قتل و عام جادوگران می کنند. اما Chantry نظر متفاوتی نسبت به تمپلارها را دارد. این ارگان، فکر می کند که صلح بهترین راه حل برای پایان این درگیری هاست. با رسیدن این خبر به گوش تمپلارها، آنان نسبت به این دستور عصبانی شده و تصمیم گیرند تا از این سازمان جدا شوند. شاید جالب باشد بدانید که تمپلارها توسط Chantry تاسیس شده بودند. در نتیجه، مشکلات عظیم تری شکل می گیرند و جنگ، معنای دیگری پیدا می کند. البته اجنگ بین تمپلار ها و جادوگران، تنها گوشه ای از داستان است و با پیش روی در بازی، شاهد ایجاد شاخه های گوناگونی در داستان خواهیم بود.

به نظر شما چه اتفاقی می افتاد، اگر سحر و جادو در دنیای واقعی ما حضور قدرتمندی داشت ؟ همیشه این دیدگاه در ذهن شما ایجاد می شود که قدرت دیگران چه اتفاقاتی را در پی خواهد داشت ؟ جنگ بین جادوگران و تمپلارها در جهان Dragon Age، مربوط به زمان های گذشته است. در ابتدا، سحر و جادو، منبع قدرت امپراطوری بودند اما با تاسیس Chantry، نیروی جدیدی بر Thedas غالب شد. آنان سحر و جادو را ممنوع کردند و افرادی را نیز که از Blood Magic استفاده می کردند، به زندان می انداختند. با مشاهده ی این محدودیت ها، اعتراضی به Chantry روانه شد. با این اعتراض ها، ارگانی موسوم بر Circle of Magi تاسیس شد که جادوگران را گرفته و از آنان برای تحقق اهدافشان؛ استفاده می کردند. Circle ها معمولا افراد 6 تا 12 ساله را که دارای قدرت جادویی بودند، به اختیار خود در می آوردند تا آموزش بییند. اما حضور جادوگران در Circle of Magi ] که در جای جای جهان بازی قرار داشتند [ و استفاده ی آنان از جادو، چندان به مزاقشان خوش نمی آمد. آنان از محدودیت های زیادی برخوردار بودند. جادوگران آن جا برده نبودند اما آزادم نبودند. نکته ی قابل توجه این بود که Circle ها سیاستی بی طرفانه را در پیش می گرفتند تا Chantry اقدامی علیه آنان انجام ندهد. با این وجود، اگر یک یا دو تن از جادوگران Circleــی، کار اشتباهی انجام می داد، تمام اعضای گروه نابود می شدند و این کار نیز توسط تمپلار ها انجام می گرفت. تمپلارها افرادی بودند که جادوگران را کنترل می کردند به عبارتی دیگر، وظیفه ی تمپلارها، محافظت از جهان در برابر جادوگران بود. با توجه به این موضوع، شما طرف کدام را می گیرید ؟ تمپلارها یا جادوگران ؟ آیا آزادی زیاد برای جادوگران، موجب تهدید جهان خواهد شد یا تمپلارها باید به رفتارشان به آنان پایان دهند ؟ شاید جالب باشد که بدایند، سازندگان بازی نیز بر سر این موضوع، نظرات متفاوتی دارند. به عبارتی دیگر، گروهی از آنان، تمپلارها، و بقیه نیز، جادوگران، را انتخاب می کنند. در دو نسخه ی گذشته، می توانستید، طرف یکی از این دو گروه را بگیرید. در قسمت سوم نیز، به همین گونه خواهد بود و این انتخاب شماست که با کدوم گروه باشید.

شخصیت Morrigan در دو قسمت متفاوت . عکس سمت چپ مربوط به عنوان Dragon Age : Origins و عکس سمت راست نیز عنوان Dragon Age: Inquisition می باشد .

یکی از شخصیت های بسیار محبوبی که برای اولین بار در نسخه ی اول شاهد آن بودیم؛ Morrigan بود. او در قسمت اول نقش بسیار تاثیر گذاری را برای پیروزی شما ایفا کرد. در قسمت دوم نیز حضوری کوتاه از وی را دیده بودیم. وی در قسمت سوم حضور قابل توجهی خواهد داشت و بنا بر گفته ی بایوور قرار است تا سرنوشت وی تا حدودی روشن شود. البته بر خلاف نسخه ی اول که موریگان به عنوان یکی از افراد شما در بازی حضور داشت، در این نسخه جزو گروه شما نیست. دیگر چهره ی شناخته ی شده ی سری که در این قسمت حضور دارد، Flemeth است. وی را بار ها در نسخه ی اول و دوم مشاهده کردیم. فلمث ساحره ی بسیار قدرتمندی است که احترام بسیار زیادی نزد الف ها دارد. در Dragon Age II می بینم که وی جان شخصیت اصلی بازی را نجات می دهد و در ازای آن به او ماموریتی می دهد. البته فلمث با موریگان نیز رابطه ی مرموزی دارد. بدون شک انجام Dragon Age : Origins می تواند پرده از این راز بردارد.

مطمئنا عنوان Dragon Age II مشکلات زیادی را داشت اما یکی از نکاتی که موجب اذیت بسیاری از طرفداران شد؛ سادگی بیش از حد گیم پلی آن بود. بایوور در نسخه ی دوم، برای جذب طرفداران بیشتر تصمیم گرفت تا با ساده سازی بازی این امر را امکان پذیر سازد. اما در Dragon Age Inquisition دیگر شاهد این ساده سازی نخواهیم بود. سیستم مبارزات بازی دوباره به حالت تاکتیکی خود برگشته است. البته شاهد ویژگی های از نسخه ی دوم در این سیستم هستیم. به عبارتی ساده تر مبارزات بازی را می توان بین Dragon Age II و Dragon Age: Origins دانست. این تاکتیک شامل ” قابلیت های فردی هر شخصیت، موقعیت قرار گرفته، نحوه ی حمله ی دشمنان، تشکیل یک تیم منسجم و کار تیمی ” می باشد. در واقع، تفکر امری ضروری در برد یک مبارزه است. البته همچنان مبارزات بازی اکشن تر از نسخه ی اول هستند اما مطئنا جدابیت فراوانی خواهند داشت. به عبارتی دیگر، بایوور سعی دارد تا بخش مبارزات بازی را با سلایق گوناگون پوشش دهد.

بدون شک سفارشی سازی یکی از محبوب ترین بخش ها در عناوین نقش آفرینی می باشد. در Dragon Age Inquisition شاهد وسیع ترین سفارش سازی سری خواهیم بود. شما این بار می توانید حتی رنگ و نقش های یک وسیله [ مانند : زره ] را به طور دلخواه تغییر دهید. در نسخه ی دوم سفارشی سازی شخصیت ها بسیار ساده بود و شما نمی توانستید بر خلاف Dragon Age: Origins تغییرات زیادی در آنان ایجاد کنید. در قسمت سوم شاهد بازگشت این ویژگی هستیم و شخصی سازی بازی تنها محدود به شما نخواهد بود و شخصیت های همراهتان نیز بهره می برند.

همانند اکثر عناوین RPG، هنگام ورود به دنیای Dragon Age باید شخصیت خود را می ساختید. یکی از گزینه هایی که هنگام ساخت شخصیت در Dragon Age: Origins با آن مواجه می شدیم؛ قابلیت انتخاب نژاد بازی بود. در آن نسخه شما می توانستید بین سه نژاد انسان، دوارف و الف یکی را برگزینید. نکته ی قابل توجه این بود که برای هر نژاد نیز شاهد سه کلا، جادوگر، دزد و جنگجو بودیم. متاسفانه این ویژگی در نسخه ی دوم حذف شد و ما تنها شاهد انسان، به عنوان نژاد قابل انتخاب بودیم که در این بین شما می توانستید سه کلاس نام برده را استفاده کنید. خبر خوش حال کننده ای که بایوور اعلام کرده، این است که قابلیت انتخاب نژاد در Dragon Age Inquisition برگشته است. شما در این قسمت قابلیت انتخاب شخصیت خود را از چهار نژاد موجود در بازی دارید. این چهار نژاد عبارت اند از : انسان، الف، Dwarf و Qunari. علاوه بر این، با توجه به نژادی که انتخاب می کنید، ارتباط با گروههای مختلف نیز فرق خواهد داشت. به عنوان نمونه، اگر الف را برگزینید؛ راحت تر با گروه های الفی رابطه خواهید داشت.

یکی از بزرگترین اخبار مربوط به قسمت سوم، قابل بازی بودن نژاد Qunari بود. این نژاد شاخدار و مرموز که در نسخه های قبلی حضور داشتند در این نسخه به عنوان شخصیتی قابل بازی می توان آن ها را انتخاب کرد. نکته ی قابل توجه این است که بایوور اعلام کرده، در این نسخه شاهد جزییات بیشتری از این نژاد مرموز هستیم. وضعیت الف ها، همچنان در نسخه ی سوم نیز؛ اسف بار خواهد بود. آنان به بردگی گرفته شده و زندگی بسیار مشقت باری را تحمل می کنند.

استفاده از Origin یکی از نکاتی بود که قسمت اول دراگون ایج را نسبت به دیگر عناوین نقش آفرینی متمایز می ساخت. همان طور که در متن عنوان گردید، در بازی شاهد سه کلاس و سه نژاد بودیم اما شما با توجه به نژادی که انتخاب می کردید شاهد شروعی مخصوص بودید. به عنوان نمونه در قسمت انتخاب شخصیت اگر که الف را بر میگزیدید، شاهد دو زیرمجموعه ی گوناگون برای آن بودید : الف های شهری و الف های جنگلی. حال اگر شما الف شهری را انتخاب کنید شاهد یک شروع و اگر الف جنگلی را انتخاب کنید، شروعی دیگر را تجربه می کنید. تاکنون اطلاعات دقیقی منتشر نشده است اما امیدواریم که با توجه به بازگشت قابلیت انتخاب نژاد، شاهد بازگشت این وِیژگی باشیم. به عنوان نمونه : بایوور می تواند برای هر نژاد، نحوه ی حضور او در گروه Inquisition را توضیح دهد که علاوه بر زیبایی بیشتر، موجب می شود تا بازیباز ارتباط بهتری را با بازی پیدا کرده و عمق بیشتری را نیز به شخصیت ها می بخشد.

سیستم دیالوگ های Dragon Age: Origins در نوع خود بی نظیر بود. وجود دیالوگ های فراوان با گستره ها و توضیحات مختلف که تاثیر پذیری زیادی در روند داستانی داشت بازی را بسیار خاص می کرد. متاسفانه در قسمت دوم، این نوع دیالوگ جای خود را به دیالوگ های مضحک چرخی دادند. این نوع سیستم را در گذشته بر روی عناوین Mass Effect و TES : Skyrim نیز شاهد بودیم. البته سوبرداشت نشود، مقصود از این نوشته تنها محدود به Dragon Age II است. به عبارتی دیگر، بازی اصلا نتوانست از این سیستم به خوبی بهره ببرد و تغییر در سیستم دیالوگی بازی تعجب بسیاری از منتقدین را برانگیخت. نکته ی قابل توجه نوع دیالوگ های قسمت دوم بود. برخلاف قسمت اول که دیالوگ ها با ظرافت بسیار بالایی نوشته شده بودند، در نسخه ی دوم انتخاب دیالوگ تنها به قسمت : ” دوستانه، طعنه آمیز و سخت گیرانه [ برخی اوقات ظالمانه ]” تقسیم شده بود. در قسمت سوم باز شاهد سیستم چرخی دیالوگ ها هستیم. البته خبر خوشحال کننده این است که دیگر دیالوگ ها از پیش تعیین شده نخواهند بود و این بار تاثیر گذاری بیشتری در روند بازی می گذارند به گونه ای که انتخاب یک دیالوگ می تواند سرنوشت یک فرد یا مکانی را رقم بزند. به عنوان نمونه، روستایی در شرف نابود شدن توسط شیاطین است. در این هنگام، شما انتخاب های گوناگونی دارید که دو تا از آنان، ” نجات روستا ” یا ” رها کردن آن ” است. با کمک کردن به مردم آن جا و دور کردن نیروهای شیطانی، علاوه بر افزایش احترام گروهتان نزد مردم، نزد دوستانتان نیز محبوب خواهید گردید. اما رها کردن آنان نیز عواقب خود را خواهد داشت. با این کار، تمام ماموریتی که مربوط به این روستا می شود، از بین رفته و موجب می شود تا تغییراتی نیز در محبوبیت شما ایجاد شود. همچنین، اعضای گروه نیز از این تصمیم شما متعجب خواهند شد. به طور کلی، تصمیمات در طول بازی، تاثیرات زیادی خواهند گذاشت. ممکن است تصمیماتی در طول بازی بگیرید که در کوتاه مدت، مثبت خواهند بود اما در طول بازی، تاثیرات منفی در شما و گروهتان ایجاد خواهد کرد. همان طور که ذکر شد، شما رهبر گروه هستید پس تصمیمات شما، در دیدگاه مردم نسبت به شما، تاثیر خواهد گذاشت.

یکی دیگر از ویژگی هایی که در قسمت اول شاهد بودیم و در Dragon Age II حذف گردید؛ بهره گیری از دوربین تاکتیکی در بازی بود. با استفاده از این قابلیت شما می توانستید تا نمایی ایزومتریک به بازی داشته باشید. این ویژگی در نسخه ی سوم بازگشته است. شما هم اکنون می توانید براساس برنامه ی جنگی خود دوربین بازی را به حالت ایزومتریک یا نمای سوم شخص تغییر دهید.

 نمایی از سیستم دیالوگی در Dragon Age Inquisition

در سیستم درمان بازی تغییراتی ایجاد شده است. در عناوین گذشته اگر که خارج از محل مبارزه ای بودید، نوار جانتان به طور خودکار پر می شد. اما در این قسمت جای خود را به معجون ها داده است. شما این بار و در هرجایی که هستید باید برای حفظ جان خود از معجون و جادو ها استفاده کنید. همچنین، معجون های زیادی در بازی نخواهند بود، پس باید به بهترین نحو ازشان استفاده کنید. بدون شک وجود این ویژگی باعث به وجود آمدن چالش بیشتری برای بازیکن خواهد بود.

Dragon Age Inquisition را می توان به نوعی، عنوانی با سبک Open Wolrd دانست که توسط قطعات کوچکتر دنیای آن به هم متصل شده است. بازی از نظر وسعت بسیار بزرگر از دو نسخه ی گذشته خواهد بود که براساس ادعای بایوور پنج برابر بزرگتر از Dragon Age: Origins می باشد. همچنین این شرکت قول داده است تا شاهد مکان های تکراری در بازی نباشیم، یکی از مشکلاتی که در نسخه های قبلی بعضا قابل مشاهده بود. براساس گفته ی سازندگان، عنوان اسکایریم منبع الهامی برای بخش Open Wolrd بازی بوده است. البته شاهد اون بزرگی دنیای اسکایریم نخواهیم بود و Dragon Age Inquisition محدود تر از آن عنوان است اما بایوور برای حل این مشکل نیز راه حلی را در بازی قرار داده است. با توجه به کوچک تر بودن بازی، شاهد اشیا و نکات بسیار زیادی برای اکتشاف در مناطق گوناگون هستیم که موجب شده است تا خلا کوچک بودن بازی نسبت به اسکایریم پر شود. از دیگر مزایای بزرگ شدن جهان بازی، می توان به استفاده از مانت (Mount) اشاره کرد. مانت ها موجوداتی هستند که شما می توانید سوار آن ها شده و سریعتر جهان بازی را بپیمایید. لازم به ذکر است که برای اولین بار در سری، شاهد مانت هستیم.

رابطه ی بین شخصیت ها در سری Dragon Age همیشه با زیبایی خاصی به تصویر کشیده شده است. در Dragon Age: Origins شما می توانستید به کمپ افراد خود رفته و به گفتگوی با آنان بپردازید. گاهی اوقات ممکن بود این گفتگو به گفتن خاطرات یا حتی آواز خواندن یکی از افراد ختم شده و موجب می شد تا رابطه ی بین شما و افراد مستحکم تر شده و به عمق آنان یز افزوده گردد. همچنین، در شخصیت پردازی بازی نیز کمک شایانی می کرد. یکی دیگر از راه های افزایش ارتباط در Dragon Age: Origins دادن هدیه به آنان بود. شما می توانستید به افراد هم گروهی خود هدایایی را داده و رابطه ی خود با آن ها را مستحکم تر کنید. متاسفانه در دراگون ایج 2 کمپ و هدایا از بین رفتند و دیگر شاهد آن روابط عمیق شخصیت ها با یکدیگر نبودیم. در نسخه ی سوم نیز شاهد کمپ نخواهیم بود البته سازندگان بازی قول داده اند تا جایگزین مناسبی برای آن پیدا کند. بایوور در ارتباط علت این امر گفته است : ” در Dragon Age Inquisition به علت ساختار متفاوتی که دارد شاهد حضور کمپ نیستیم و به جای آن شاهد مکان های مشابهی به اسم اردوگاه های پایه هستیم. اردوگاه های پایه یکی از مکان هایی است که شما می توانید استراحت کنید. البته آن ها هیچ گاه جایگزینی برای کمپ نخواهند بود. ما چیزهای زیادی در ذهن داریم که در آینده معرفی خواهیم کرد. “

نکته ی قابل توجه این است که بایوور برای هدایا نیز قصد دارد تا سیستم جدیدی را معرفی کند. این سیستم باعث می شود تا بازی طبیعی تر شده و شاهد روابط عاشقانه ی سطحی در بازی نباشیم. Cameron Lee، تهیه ی کننده بازی، در این رابطه گفته است : “هنگامی که شما در Dragon Age: Origins به یارتان هدیه می دادید، +5 تا به رابطه ی بین شما و دوستتان افزوده می شد. ما می خواهیم در این قسمت، چیز بهتری را قرار دهیم که علاوه بر طبیعی تر کردن بازی، سطح روابط عاشقانه را نیز افزایش دهد.”

در موارد گفته شده، شامل ویژگی هایی بودیم که بازی با خود حمل می کند. حال بهتر است نگاهی نیز به نکاتی داشته باشیم که در تمام سری باقی مانده است. در ابتدا به توضیحی در ارتباط مبارزات بازی می پردازیم. همان طور که خواندید، تاکتیک در مبارزات بازی بازگشته است. همانند نسخه های گذشته می توانید در حین مبارزات بازی را نگه داشته و دستورات لازم را به آن ها بدهید. البته این یک کار دل بخواهی است و برخی افراد در طول مبارزه انجام می دهند اما اگر خواهان پیروزی در بازی هستید برای استفاده از تاکتیک های جنگی در طول مبارزات، مجبورید تا این کار را انجام دهید. شاید جالب باشد بدانید که این ویژگی در نسخه ی دوم چندان به کار نمی آمد. به عبارتی دیگر به علت ساده سازی بازی در دراگون ایج 2 شما خیلی احتیاج نداشتید که از این عمل استفاده کنید اما در نسخه ی سوم و به دلیل تاکتیکی تر شدن بازی استفاده از این ویژگی به امری اجتناب ناپذیر بدل شده است. طبق رسم سری، شاهد حضور همراهانی در مبارزات خواهید بود. درواقع شما در طول بازی می توانید افراد زیادی را برای خود جمع آوری کنید البته به یاد داشته باشید که تنها سه نفر از آنان می توانند همراه شما به جنگ بیایند. یاران شما نیز از طریف راه های گوناگونی به شما می پیوند. به طور کلی، 9 همراه در بازی خواهید داشت که چهره های آشنایی نیز در بین آنان دیده می شود. برخی مواقع، حضور آن ها در گروه شما اجباری بوده و شما در طول داستان اصلی با آن ها رو به رو می شوید گاهی اوقات نیز ماموریت های جانبی موجب افزایش یاران شما می شود. البته به یاد داشته باشید تنها یک دیالوگ می تواند فردی را به دشمن شما بدل کند. به عنوان نمونه ی ساده : شما با فردی مواجه می شوید که خواسته ای دارد. حال اگر که شما خواسته ی وی را انجام دهید او به یاران شما می پیوندد حال اگر از درخواست او سر باز زنید، ممکن است به دشمن شما تبدیل شود.

شاید یکی از چیزهایی که از همین الآن با اطمینان می توان در ارتباط آن اظهار نظر کرد، گرافیک بازی باشد. Dragon Age Inquisition توسط موتور قدرتمند Frosbite 3 ساخته می شود که موجب شده است بازی از نظر بصری بسیار موفق ظاهر شود. مناظر دلربا، تخریب پذیری . فضاهای بازی همگی در سطح بالایی قرار دارند. به عنوان نمونه می توان به سقوط یک پل در بازی اشاره کرد که به زیبایی هر چه تمام نمایش داده شده است. علاوه بر این، بستگی به زمان در بازی، محیطها تغییر خواهند کرد. همچنین، آب و هوا نیز در محیط بازی تاثیر خواهد داشت. به عنوان نمونه : باران باعث گل شدن محیط و کند شدن سرعتتان خواهد گردید.

 

Dragon Age Inquisition قرار است تا در پاییز سال آینده منتشر شود اما امکان انتشار آن در سال 2015 نیز وجود دارد. همان طور که گفته شد، بازی اهداف بسیار بلندپروازانه ای را در خود قرار داده و قصد دارد تا موفقیت های نسخه ی اول را برای خود به ارمغان آورد. بدون شک، صبر برای دست پخت جدید بایوور بسیار سخت است.

نظرت چیه؟
باریکلا!
75%
خوب بود!
13%
بد نیست!
13%
که چی؟
0%
اشتباه!
0%
درباره نویسنده
محمد کریمی
Love the Prophet, because he loves the sinner. Love the sinner, because he is you. Without the sinner, what need is there for a redeemer ? Without sin, what grace has forgiveness ? Lady Comstock - Bioshock Infinite
4نظر

شما باید ورود نظر بگذارید