پیش‌نمایش
بخوانید
Rayman Origins | بازگشت قهرمان
0

Rayman Origins | بازگشت قهرمان

نوشته Kojiro۱۹ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۸:۵۲
     بالاخره بعد از مدتی بسیار طولانی، آقای مو هلیکوپتری سایه سنگین خرگوش‌ها را کنار زد و به دنیای بازی برگشت. شرکت Ubisoft بعد از 3 سال، بالاخره Rayman را آماده حضور کرده است و این بار؛ بدون خرگوش‌ها! درست است که خرگوش‌های سری بازی‌های ریمن، جذابیت خاصی به بازی می‌دادند اما شرکت سازنده قصد دارد با Rayman Origins به زمان‌های دوری قبل از Rayman1 باز گردد و اصل آن را برای گیمرها و طرفداران بازگو کند، البته این بار در سبک و سیاقی جدید. این بازی برای تمامی کنسول‌های نسل حاضر، 3DS و PSVita ساخته خواهد شد.
همانطور که در بالاتر خواندید، داستان بازی به قبل از وقایع نسخه اول بازی برمی‌گردد. بسیاری از حقایق در دنیای ریمن ناشناخته است و این بازی می‌خواهد با داستان خود به بخش کوچکی از آنها پاسخ دهد. حتی شخصیت خود ریمن و این که او کیست و چیست، بعد از این همه بازی ناشناخته است. تنها چیزی که در مورد ریمن می‌دانیم این است که او از دنیای Glade Of Dreams آمده و تنها نوع شناخته شده از نژاد خودش می‌باشد. خود دنیای ریمن توسط Bubble Dreamer ساخته شده است که در طول بازی اشکال و صورت‌های مختلف به خود می‌گیرد اما خوی شیطانی او باعث شده سرزمین ریمن و دوستانش کم کم به نابودی بگراید. داستان بازی از اینجا شکل می‌گیرد که او سعی می‌کند دنیای خودش را نجات بدهد. در طی این سفر طولانی دوستان ریمن مثل Globox همراهش هستند.
همچنین از شخصیت‌های منفی تایید شده در داستان می‌توان به Mr. Dark و Bettila و Fairy اشاره کرد. شرکت سازنده اطلاعات بیشتری در مورد داستان بازی قرار نداده است اما به گفته خودشان مخاطبان جدید هم با دنیای جدید ریمن ارتباط برقرار خواهند کرد.
 
 
گیم پلی بازی فاکتور کاملاً جدیدی است. سبک بازی از 3D به 2D پلتفورمر تبدیل شده است که بسیاری از طرفداران ریمن سال‌ها انتظار آن را می‌کشیدند. مهم‌‌ترین وجه آن هم اضافه شدن Multiplayer است که در آن می‌توانید 4 نفره مراحل را بازی کنید. البته بازی بصورت تکنفره هم وجود دارد. در کل بازی 60 مرحله وجود خواهد داشت که در 12 مکان و فضای متفاوت شکل می‌گیرد. گیم پلی اصلی بازی مانند همه Side Scrollerهای دیگر شامل رد کردن موانع، حل کردن پازل و جمع کردن آیتم‌های مختلف می‌شود. اما سازندگان بازی گفته‌اند چیزهای مختلفی به این سبک سنتی و قدیمی اضافه کرده‌اند که بازی را از تکراری بودن نجات بدهند.
نگران کننده‌ترین قسمت بازی هم همین است. چون SSها معمولاً روند یکنواختی را دنبال می‌کنند. به غیر از محل‌هایی که شما برای تمام کردن مرحله باید از آنها بگذرید، جاهای مختلفی در بازی وجود دارد که مخفی است و برای کسب امتیاز یا آیتم باید به آن جا سرکشی کنید. حتی بعضی جاها وجود دارد که حتما باید با کمک یک نفر دیگر (یعنی Co-Op) بروید و بصورت تکنفره امکان پذیر نیست. بازی از یک حالت Co-Op چهار نفره پشتیبانی می‌کند که هر بازیکن می‌تواند با روشن کردن دسته بصورت مستقیم وارد بازی شود. شخصیت اصلی ریمن است و سه بازیکن دیگر در نقش Globox و دو Tensy خواهند بود.
 
 
اگر یکی از بازیکنان به هنگام بازی بمیرد، یک حباب دور او را می‌گیرد و بالاتر از سطح بازی نگه می‌دارد و تا زمانیکه شما آن حباب را از بین نبرید، آن بازیکن نمی‌تواند به بازی ادامه دهد. چیزی شبیه به آن چه در Mario Bros دیدیم. در مورد گیم پلی بازی چیزی بیشتر از این نمی‌توان توضیح داد و تجربه‌ی آن لازمه‌ی درک بیشتر است. نگران کننده‌ترین موضوع هم همین است که اگر گیم پلی بازی به هر نحوی تکراری شود، ضربه بزرگی به بازی خواهد زد. اما به نظر می‌رسد که Ubisoft بعد از سه سال می‌داند که چطور طرفدارانش را راضی نگه دارد.

گرافیک بهترین بخش Rayman Origins است. تا به حال هیچ بازی دیگری با قدرت گرافیکی RO در سبک Side Scroller دیده نشده است. گرافیک بازی هم مدیون موتور تازه طراحی شده شرکت سازنده یعنی UbiArt Framework است. این موتور در ابتدا توسط استدیو فرانسه شرکت یوبی سافت و تنها توسط پنج نفر شروع به طراحی شد و کم کم توسعه یافت و قابلیت پشتیبانی HD را دارد. بازی RO روی 60 فریم بر ثانیه اجرا خواهد شد. این موتور برای این طراحی شده که هنرمندان و طراحان، طرح های خود را بدون نگرانی درمورد مسائل تکنیکی وارد بازی کنند.

آن‌ها فقط باید طرح خود را ارائه کنند و منتظر بمانند تا UAF بدون هیچ مشکلی آن را به یک عنصر گرافیکی تبدیل کرده و وارد بازی کند. نتیجه هم واقعاً عالی است. وقتی شما تریلرهای بازی را مشاهده کنید، از زیبایی و کیفیت طراحی به وجد خواهید آمد. رنگ آمیزی بازی فوق العاده زیباست. معمولاً دشمنان و شخصیت‌های بد با رنگ‌هایی مثل بنفش، قرمز گوجه‌ای و آبی تیره رنگ آمیزی شده‌اند و شخصیت‌های خوب را با رنگ‌هایی مانند آبی فیروزه‌ای، زرد و سبز خواهید دید. طراحی محیط‌های بازی هم بی‌نظیر است.
 
 
 
با توجه به این فاکتورها RO یکی از دیدنی‌ترین بازی‌هایی است که تا به حال منتشر شده و نمی‌توان از آن چشم پوشی کرد. بیشتر مراحل دارای محیط هوایی است و رنگ آسمان و ابرهای مختلف و متفاوت در آن دیدنی است. حتی بخش شخصیت سازی هم عالی است. برای هر یک از شخصیت‌ها انیمیشن‌های جذاب و زیبایی ساخته شده که در اوج هیجان شما را به خنده وا می‌دارد. از صداگذاری بازی هم می‌توان به موسیقی زیبای بازی و تغییر جو آن اشاره کرد که بسته به حرکات شما تغییر می‌کند که در نوع خود جالب است، چون سری ریمن معمولاً متن یا دیالوگ خاص نداشته است.
به نظر می‌رسد Rayman: Origins یکی از بزرگ‌ترین و مورد علاقه‌ترین بازی‌های امسال شود. متاسفانه تاریخ‌های گفته شده برای عرضه بازی کمی با هم تفاوت دارند اما اگر تا نوامبر امسال صبر کنید، می‌توانید دوباره ریمن و دوستانش را ببینید.
نظرت چیه؟
باریکلا!
100%
خوب بود!
0%
بد نیست!
0%
که چی؟
0%
اشتباه!
0%
درباره نویسنده
Kojiro

شما باید ورود نظر بگذارید