پیش‌نمایش
بخوانید
Splinter Cell : Conviction | نگاه اول
0

Splinter Cell : Conviction | نگاه اول

نوشته Admin۰۹ فروردین ۱۳۸۹ - ۹:۰۳
سازنده : Ubisoft Montreal
ناشر : Ubisoft
پلتفورم: PC , Xbox360 ,iPhone OS
تاریخ عرضه :13 آپریل 2010
طراح : Maxime Béland
موتور:LEAD
درجه ی سنی :M
سبک : Stealth Action

 

سم فیشر مرد خشنی است . او این کار خشن را سال ها انجام می داد ، کشتن از سایه ها تحت نظارت اخلاقیات خاص خودش . اما او همیشه آماده بوده است با یک از بین بردن فعال و سریع ، وقتی که او چاقویش را در زیر گلوی دشمنان آزادی می لغزاند . تا حدودی او هنوز مشغول این کار است اما سم فیشر جدیدبا سم قدیمی فرق های زیادی دارد . اکنون او متعصب شده است و در حالی که تمام وجود او از خشم و نفرت پر شده است تنها برای یک چیز مبارزه می کند و آن هم انتقام است . گیم پلی Conviction در حالی که ملکه گریم در حال تماس گرفتن با سم فیشر بازنشسته که در حال استراحت در کافه ای در خیابان Maltese است که البته می توانست به گونه ای دیگر و با ور رفتن با دندان ها و یک تخت و صبحانه ی محلی نیز سپری شود ، آغاز می شود . او تماس گرفته است تا بگوید کشته شدن دخترش توسط یک راننده ی مست حادثه نبوده و او می داند که چه کسی این کار را انجام داده است . عصبانی کردن مردی که بیشتر وقت خود را با واحد های نظامی گذرانده است ، مسلما بهترین ایده نیست ، اما این هویج خوبی است برای بیرون کشاندن سم از استراحت و برگرداندن به مبارزه . هم چنین این به سم یک دلیل عالی می دهد تا بیرون بیاید و آن روی خشن و عصبانی اش که تمام مدت در زیر ظاهر آرامش پنهان بوده را نشان دهد .

این برای Ubi یک عامل اساسی برای توانمند سازی سم فیشر است ، تلاش برای اینکه او را تبدیل به کسی کنند که دیگر محدود به سایه ها نیست و به هیچ وجه احساس ضعف و شکنندگی نمی کند و او را از یک عنکبوت دریچه تبدیل به یک گرگ خشمگین می کنند . و یوبی به قصدش نیز رسید . البته Splinter Cell هنوز هم یک بازی مخفی کاری عالی است و همانطور که دیده شد آن Game Over های سریع و زیبا نیز هنوز وجود دارند ، اما این سم فیشر جدید بسیار خبیس تر ، ظالم تر و بسیار خشن تر از چیزی است که فکرش را می کنید . این یک احساس جدید الهام گرفته شده است که توسط سه JB به ما گفته شده است : جیمز باند ، جیسون بورن و جک باور .مطمئنا این باعث افزایش جذابیت بازی می شود و این عامل چیزی نیست جز نمایش بصری سینمایی . این عامل از یک سو کاملا آشکار است ، با شروع بازی از چسبیدن به صخره و بازجویی از یکی از دوستان قدیمی سم که در واقع یک شرح محکم و بازگشت به داستان قوی را ارائه می دهد . یک صحنه با کارگردانی بسیار قوی که شما را به یاد فیلم های blockbuster هالیوود می اندازد و یا صحنه ای خشن با ارزش سینمایی بالا و کارگردانی حرفه ای . توانمند سازی فیشر در بیشتر المان های اساسی و پایه ای Splinter Cell تاثیر داشته است . در ابتدا به کاور گرفتن اشاره می کنم . هنگامی که شما در جایی کاور گرفته اید و می خواهید به مکان جدیدی بروید مثلا یک گوشه ی تاریک ، یک اندیکاتور کوچک در پایین صفحه به شما نشان می دهد که شما می توانید با فشار دادن یک دکمه سم را به آرامی و با کمترین سروصدا بر روی زمین بلغزید و به مکان مورد نظر خود حرکت کنید .

سم واقعا آرام وبدون اشکال حرکت می کند و این عامل به شما کمک می کند تا احساس کنید یک ابر جاسوس فوق حرفه ای هستید که با دقت بسیار زیاد و کارایی بالا می تواند طعمه های خود را شکار کند و این چیزی است که سم را بسیار کشنده می کند . این وسواس ها مانع تصمیم گیری یوبی سافت می شود که Splinter Cell را یک بازی کمتر خسته کننده و بیشتر آزاد و آسان کنند . این نوع از هنر هایی که در بازی ها وجود دارد به شما اجازه می دهد محصول آموزش های فشرده ی نظامی را بدون اینکه خودتان یکی از آن ها را احساس کنید ببینید . هنگامی که شما در کاور هستید به غیر از تیر اندازی کور و بیرون آمدن و هدف گیری که امروزه در اکثر شوتر ها به یک چیز کاملا عادی تبدیل شده است ، Conviction به شما چیزی های جیدی نیز ارائه می دهد . برای مثال سم می تواند به آرامی و با دقت بسیار بالا از پشت دیوار یا جعبه ای که آنجا کاور گرفته است بالا بیاید و یک تیر بسیار دقیق را شلیک کند . البته بعضی اوقات چیزهای جالبی نیز در این مورد صورت می گیرد و اسلحه ی کمری سم خود سر می شود و از فاصله ی قابل توجهی از این نوع تیرهای دقیق می زند که در اکثر مواقعا نتیجه ی کاملا مرگباری نیز به دنبال دارد . شما یک روح با دستان قوی، محکم و ثابت هستید که دقت و دردنه خویی بسیار زیادی دارد این چیزی است که شما را کاملا مناسب می کند . این نوع شکار و حمله ی بی صدا از یک روح ، کاملا هنر فیشر است . در حالی که در حال دویدن در گوشه های گرد با یک شاتگان هستید و برخی از افکار پوچ و الکی نیز امکان پذیر می شود ، Conviction هنوز آن حالت قدیمی و طبیعی Splinter Cell خود که از لوله ها آویزان می شدید و با شکاندن گردن دشمنان خود آنها را نابود می کردید و یا با یک M.K 23 لوله خفه کن دار در یک شرکت تاسیسات حرکت می کنید را حفظ کرده است که واقعا لذت بخش است و واقعا نوستالژیک است .
 

هنگامی که شما در سایه ها غوطه ور می شوید رنگ ها از روی صفحه محو می شوند و به رنگ سیاه و سفید با کنتراست بالا تبدیل می شوند . در حالی که Conviction از چنین تکنیک ها و افکت های بصری فوق العاده ای سود می برد واقعا شرم آور است که این بازی از سندرم Arkham Asylum رنج می برد و با تیره و تار کردن زرق و برق های بصری موتور بازی شما را مجبور می کند که بیشتر وقت خود را تحت یک فیلتر محدود کننده ی دوربین سپری کنید . هنگامی که شما در سایه نیستید ، Conviction تقریبا بیننده است ، موتور UE3 در همه جا حاظر با استفاده از اثرات عالی نورپردازی خود بازی به بازی جلوه ی دیگری می دهد و به گونه ای استخوان آرواره ی نهنگ را به یک لباس مهمانی شیک و زیبا تبدیل می کند . در بهترین حالت ها ، هنگامی که Cut-Scene های بین مراحل نمایش داده می شود و یا در صحنه های بازجویی متوالی و سریع ، Conviction با ارزش های بالای سینمایی خود آن چنان شما را مبهوت می کند که نمی توانید از جای خود تکان بخورید و این چیزی است که به Conviction اعتبار می بخشد . غرور و افتخار به حق یوبی سافت از محیط یکپارچه و بی نقصی که برای بازی بوجود آورده اند به ما می گوید آن ها می خواهند Conviction را به یک بازی بدون توقف دوربین تبدیل کندد که حتی از فیلم های سینمایی هم فراتر است . یک بالانس الاکلنگی جالب در Conviction وجود دارد که توسط سیستم بسیار عالی ” نشانه گذاری و اجرا ” بوجود آمده است . این سیستم به این گونه است که شما دشمن را نشانه گذاری می کنید و سپس با یک حرکت یا شلیک سریع و اتوماتیک دشمن خود را روانه ی دنیای دیگر می کنید . نشانه گذاری برای این اجرا ها زمانی به شما داده می شود که شما melee kill ، کشتن مخفی و یا با یک حرکت سریع و آرام به سمت دشمن می روید و با استفاده از ابزار ناگهانی مرگ خود هدفتان را نابود می کنید . در آخرین مرحله ی دمو که بازی می کردم ، خانه ای بود پر از سربازان ، من نقشه می کشیدم که به چه کسی که از همه به من نزدیک تر است حمله کنم و آن را آرام و بدون هیچ سر و صدایی از بین ببرم و اینکه چگونه بقیه را از بین ببرم تا بقیه را با استفاده از سیستم ” نشانه گذاری و اجرا” از بین ببرم . من در پشت جعبه های مهمات کاور گرفته بودم و در جلوی من 5 نفر قرار داشتند ، من قادر بودم تا با استفاده از اندیکاتوری که هنگام کاور گیری مشخص می شود دقیقا جایی که می خواستم باشم بروم و دو نفر از نزدیک ترین آن ها به خودم را از بین ببرم . همانطور که از پشت جعبه ی دوم در حال حمله بودم یکی از سربازان که برگشته بود تا با دوست خود صحبت کند من را دید . این حالت توسط یک پیکان شعاعی در جلو مردی که من را می بیند نشان داده می شود و هنگامی که این شعاع قرمز شد دو هزاری اش می افتد و متوجه من می شود . خوشبختانه با استفاده از سیستم M&E ( نشانه گیری و اجرا) شما می توانید هدف هایتان را قبل از اینکه به شما صدمه ای برسانند نشانه گذاری کنید و آنها را از بین ببرید ، به این ترتیب بود که با زدن دکمه Y دو نفر دیگر از 5 نفر نیز به زمین افتادند و مردند . یک نفر باقی مانده است و فاصله ی من با او 20 یارد است . او حضور من را احساس کرده است و در حال حرکت به سوی من است و من نیز در جای خود قرار گرفته ام . اگر ما در نسخه های قبلی Splinter Cell بودیم با خارج شدن از کاور همه چیز خراب می شد و مرحله کاملا از بین می رفت و آن موقع بود که فحش و لعن نثار فیشر و یوبی سافت می شد . اما هم اکنون این چنین نیست و خارج شدن از کاور به معنای پایان مرجله نیست . مانند هر نظامی حرفه ای دیگری آن سرباز آخر که از حضور من مطلع شده است با یک بیسیم در خواست نیروی پشتیبانی می کند . هم اکنون من می دانم که نیروهای زیاد دیگری در راه هستند ولی این به این معنا نیست که بگذارم او قصر در برود . من آرام به عقب می روم و دوباره به تاریکی باز می گردم تا یک دید بهتر نسبت به موقعیت قبلی پیدا کنم . او به آرامی به موقعیت قبلی من می رود و به آرامی از لبه پایین را نگاه می کند و خوشحال از اینکه در حال کشتن من است . اما من قبل از اینکه او متوجه شود کسی در آنجا حضور ندارد با یک حرکت سیع و Jordan گونه به سمت او می روم و چاقوی خود را در سر او فرو می کنم . با انجام این جور کارها من یکی از پاداش های زنیجره ای بازی را کامل کردم و آن این بود که یک دشمن را هنگامی که در حال بازرسی جای شناخته شده ی قبلی من است ، بکشم . این آرچیومنت های بدون گیمر اسکور علاوه به اینکه بازیکنان را تشویق می کند که کارنامه ی حیله گری سم را هر چه بیشتر پر کنند ، باعث می شود که که شما چیزی به عنوان reward point نیز دریافت کنید که می توانید از این امتیاز ها برای آپگرید کردن اسلحه های خود و چیز های دیگر استفاده کنید .

در بازدید از انبارهای سلاح های دستی و یا منو های باز در بازیی ، این سیستم ه شما اجازه می دهد که تسلیحات ، لباس ها ، ابزار و وسایل ، جلیقه ی ضد گلوله و ….. را بیشتر کنید تا کارایی سم را بیشتر کرده و راحت تر در بازی پیشروی کنید . این آپدیت ها که توسط امتیاز هایتان خریده می شود علاوه بر اینکه در بخش campeign بازی قابل استفاده است در بخش co-op و مولتی پلیر نیز قابل استفاده خواهد بود . الان که صحبت از مولتی پلیر شد بد نیست بگویم که مرحله ی Deniable Ops را برای اولین بار بازی کردیم . این بخش به صورت یک یا دو نفره ، split screen و آنلاین قابل بازی است و در چهار نوع مختلف وجود دارد . Hunter مد خالی کردن اتاق است و به این صورت است که هر چه دشمن بر سر راه شما وجود دارد باید کشته شود . مد Detection یک فاجعه نیست اما هنگامی که دیده شدید باید منتظر موجی از نیروهای پشتیبانی باشید که بر سر شما خراب می شوند . مد Infiltration دقیقا حالت عکس مد قبلی است و در آن شما باید به دزدین نخبگان و چیزهای آن ها بپردازید. مد بعدی شما را پشت یک دستگاه جالب و آزمایشی EMP می نشاند ، اسلحه ی اتمی جدید بازی های کامپیوتری که در بازی موج عظیمی از دشمنان سعی در نابودی آن دارند . بگذارید به این دستگاه خسارت جبران نشدنی بزنند چرا که شما دوباره به مرکز کارتان باز می گردید و آن موقع است که سس زمین خون آلود از یک سو و P45 از سوی دیگر بودجود می آید . مد آخر Face Off است که بهترین مدی است که می شود پیشنهاد کرد و مد Hunter باید پیش آن لنگ بیاندازد . در این بخش شما رو به روی هم قرار می گیرید و مطمئنا شما هدف های سخت تر با هوش مصنوعی بهتر و در واقع هوش مصنوعی واقعی هستید ! بخش مولتی آس های جدیدی را نیز رو می کند . یکی از آن ها ردیاب سونار است . هنگامی که با D-pad آن را فعال کردید موج قوی ای پخش می شود که همه ی هدف ها را برای شما مشخص می کند و باعث می شود آگاهی و بینایی شما نسبت به هدف هایتان بسیار بیشتر شود . هنگامی که هدف ها مشخص شدند شما می توانید با دکمه ی RB آن ها را علامت گذاری کنید ، حتی از پشت دیوار نیز می توانید این کار را بکنید ، و بعد از آن منتظر یک موقعیت مناسب می شود تا از نزدیک ترین فاصله دشمن خود را از پا در آورید . بخش دو نفره یک چیز جالب دیگر دارد . هنگامی که در حال درگیری تن به تن با یکی از دشمنان هستید می توانید شرایط را عوض کرده ، او را بگیرید و از او به عنوان یک سپر گوشتی استفاده کنید . هنگامی که شما دشمن تان را گرفتید بلافاصله یک اخطار و اندیکاتور مسیر بر روی بدن شما روشن می شود و محلی که دشمنان دارند به شما نزدیک می شوند تا سپر گوشتی شما را آزاد کنند را نشان می دهد . در این حالت می توانید یا با یک حرکت بسیار زیبا اسیر خود را بکشید و به سراغ دشمنان دیگر بروید یا اینکه با فشردن دکمه ی B ضربه ای با آرنج به صورت یا شکم اسیرتان وارد کنید و او را کمی آرام کنید تا فرصت پیدا کنید به هدف های پیش رویتان را با اسلحه ی کمری هدت شات کنید . اگر در هدف گیری خود اشتباه کنید و زمان را از دست دهید آن وقت است که خشم تمام کسانی که به سمت شما هدف گرفته اند را بیشتر می کنید ، اگر دوباره اشتباه کنید آن ها حتما شما را به زمین می اندازند البته منهای مقادیری از مغز و سر .

این یکی دیگر از شاخصه های جدید Conviction است که بیشتر حالت آمرزنده دارد . یک صفحه ی دیگر از کتاب بزرگ فیلم ها برداشته می شود . ماجراجویی جدید فیشر بیشتر قابل دسترس است و کمتر بهانه گیر و پیچیده است . اما پیچیدگی کمتر لزوما به معنای سختی کمتر نیست . هنگامی که سم به سوی نور حرکت می کند ممکن است به طرفداران سبک slim pure stealth ضربه ای کوچک وارد شود اما برای بقیه ی ما این راهی غنی از وعده ای بالقوه است .
Splinter Cell: Conviction در 13 آپریل 2010 به صورت جهانی برای X360 , PC و iphone OS عرضه می شود .

نظرت چیه؟
باریکلا!
0%
خوب بود!
0%
بد نیست!
0%
که چی؟
0%
اشتباه!
0%
درباره نویسنده
Admin

شما باید ورود نظر بگذارید