All posts by pourya
جدیدترین ها
نمایش براساس
 
بیشتر
۰۱ آبان ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۱

The Wolf Among Us | صحنه‌هایی از زندگی یک گرگ

    در صفحات آغازین نمایشنامه‌ی شکسپیر، مکبث، سه جادوگر جمله‌ی معروفی می‌گویند که خواننده را در اول گمراه و در آخر راهنمایی می‌کند. اگر حتی بخشی از آن را خوانده باشید، باید جمله‌ی “fair is foul, foul is fair” و یا “پاک پلید است و پلید پاک” را به خاطر داشته باشید. شاید بتوان گفت The Wolf Among Us -بدون عمد- در اولین اپیزود خود تا حدودی کار مشابه‌ای را انجام می‌دهد. پیش از شروع بازی باید به بازیکن اخطار داد که اگر نمی‌خواهد ذهنیتی که از کودکی نسبت به شخصیت‌های افسانه‌ای و دوست داشتنی همچون “دیو و دلبر” و “شنل قرمزی” داشته است از بین برود بهتر است هرچه سریع‌تر از بازی خارج شود!

موفقیت کم‌نظیر سری The Walking Dead که باعث شد TT Games را [...]

563
 
بیشتر
۰۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۳:۰۰

The Walking Dead: 400 Days | می‌گذریم ما؛ از روز‌ها و روز‌ها از ما

    پس از موفقیت کم‌نظیر سری The Walking Dead و با تایید ساخت فصل دوم، Telltale Games با عرضه‌ی TWD: 400 Days می‌خواهد تا قبل از شروع فصل دوم طرفداران را با آن چیزی که در انتظارشان است آشنا کند.

اول از همه باید دید که این محتوای قابل دانلود چیست. TWD: 400 Days از 5 مینی اپیزود تشکیل شده که هر کدام داستان یک شخصیت مختلف را روایت می‌کند. این پنج شخصیت هر‌کدام تیپ متفاوتی دارند و خصوصیات منحصر به‌ فرد‌ خود. باید توجه داشته باشید که این اپیزود در کمتر از 2 ساعت تمام می‌شود، بنابراین ارتباط برقرار کردن با شخصیت‌های جدید که کنترل هر کدام را نهایتاّ 15 دقیقه به دست می‌گیرید سخت است. به هر حال به هیچ عنوان نمی‌شود انتظار رابطه‌ای مثل Lee و Clementine را داشت. شناخت شخصیت نیاز به زمان [...]

21
 
بیشتر
۱۷ فروردین ۱۳۹۲ - ۴:۲۱

Bioshock Infinite | انسان محکوم به آزادی است

    هنگامی که فردی به شستن گناه‌های خود دست می‌زند تا بتواند بیشتر از گذشته در دل تاریکی نفوذ کند، چه اتفاقی می‌افتد؟ Ken Levine که با Bioshock ما را به اعماق دریا برد این بار پس از غیابی نسبتاّ طولانی برگشته تا با بلند پروازی‌هایش در Bioshock Infinite ما را به اوج آسمان ببرد. سفری پر پیچ و خم و هیجان‌انگیز که BI را به بهترین بازی چند سال اخیر تبدیل می‌کند. 

صحبت‌های Ken Levine را به یاد دارید؟ این که همیشه تلاش انسان‌ها برای خلق دنیایی بی عیب به فاجعه تبدیل شده است؟ این حرف تا حد زیادی در مورد BI صدق می‌کند. دسترسی بشر به تکنولوژی پیشرفته در اکثر مواقع به دلیل ظرفیت کم انسان باعث دیدن روی تاریک آن شده است (بمب اتم را که به یاد دارید؟). اگر Rapture اتوپیایی برای برقراری عدالت و [...]

37
 
بیشتر
۲۸ مهر ۱۳۹۱ - ۲۳:۴۸

هنر بازیسازی و یا: چگونه در یک روز آفتابی باران سنگینی آمد

همواره فلسفه‌ی ساخته شدن بازی‌های کامپیوتری فراهم کردن محیطی بوده تا بازیکن بتواند در آن محیط مجازی به انجام هدف‌های از پیش تعیین شده برسد. هنری شدن بازی‌ها می‌تواند در هر چه تاثیر‌گذار شدن بازی کمک کند، اما گیم‌پلی مهم ترین رکن اصلی یک بازی است. بازیکن می‌بایست در اکثر مواقع نقش بسزایی در پیش‌روی داستان وجود داشته باشد و در سکانس‌های حساس کنترل کامل کرکتر را به‌دست بگیرد. حتی تماشای بیش از حد برخی صحنه‌های طولانی باعث کسل شدن بازیکن می‌شود. در نسل قبل، در صحنه‌های پایانی یک بازی سازندگان بوسیله‌ی کامپیوتر صحنه‌های از پیش رندر شده کامپیوتری (CG) برای هر چه تاثیر‌گذار شدن بازی استفاده می‌کردند. در نسل فعلی و با پیشرفت تکنولوژی، سازندگان توانستند با استفاده از موتور بازی [...]

11
ماه‌نامه‌ی بازی‌نما
 
بیشتر
2519
Log In

اخبار کوتاه

«سوپر ماریو ران» رکوردهای «پوکیمان گو» را درهم شکست!

عنوان موبایلی «سوپر ماریو ران» که به‌صورت انحصار زمانی برای پلتفرم‌های همراه اپل عرضه شده است، توانست در روز اول عرضه با بیش از ۲.۸ میلیون نصب، رکورد «پوکیمان گو» با ۰.۹ میلیون نصب را بشکند!
لینک خبر »
آخرین نقد‌ و بررسی‌ها
 
بیشتر
242
 
بیشتر
513
 
بیشتر
449

کامیک/کارتون
 
بیشتر
1986
بازی‌های تلفن هوشمند
 
بیشتر
330
 
بیشتر
242
 
بیشتر
513